Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Author Topic: Minimplayer bibliotheek  (Read 1265 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Robin

• Prijsvraag
  • *
Minimplayer bibliotheek
« on: February 21, 2020, 14:18:40 pm »
 Ik heb minimserver op mijn Synology 214play draaiend gekregen.
Wilde hier toch eens naar kijken in vergelijking met de mediaserver van Synology maar eigenlijk heb ik er al een beetje spijt van.
Toch wil kijken of ik wat meer uit mijn bibliotheek kan halen.

Heb toch het idee gekregen dat ik bijna programmeur moet zijn om de bibliotheek op orde te krijgen.

Kan iemand mijn misschien uitleggen hoe ik mijn bibliotheek op orde krijg betreft albums, titels, tags, multicd's, jaartallen, etc?

« Last Edit: February 21, 2020, 14:28:41 pm by Robin »
Groet,

Robin

Offline Onder013

• Stereoforum Hero Member
  • The magic of the music is in the details
Re: Minimplayer bibliotheek
« Reply #1 on: February 21, 2020, 14:54:25 pm »
Ik heb minimserver op mijn Synology 214play draaiend gekregen.
Wilde hier toch eens naar kijken in vergelijking met de mediaserver van Synology maar eigenlijk heb ik er al een beetje spijt van.
Toch wil kijken of ik wat meer uit mijn bibliotheek kan halen.

Heb toch het idee gekregen dat ik bijna programmeur moet zijn om de bibliotheek op orde te krijgen.

Kan iemand mijn misschien uitleggen hoe ik mijn bibliotheek op orde krijg betreft albums, titels, tags, multicd's, jaartallen, etc?

Naar mijn mening heeft dit niet zo veel te maken met Minim, maar juist met hoe de tagging is van de tracks. Als deze op orde zijn zorgt Minim dat ze keurig aangeleverd worden aan je streamer. Een prima programma om de tags van de tracks van een album te bekijken en indien nodig te verbeteren is o.a. mp3tag (gratis te downloaden via www.mp3tag.de). Met Minimserver op de laptop kan je vervolgens de bibliotheek indexeren. Het zoeken in de bibliotheek doe je met de bediening van je streamer op bijvoorbeeld een tablet.

Groetend,
Henk
« Last Edit: February 21, 2020, 14:58:00 pm by Onder013 »
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Online AudioEnZo

• Stereoforum Hero Member
  • Just me....
    • Audio En Zo
« Reply #2 on: February 22, 2020, 11:54:10 am »
Eens Henk, de juiste tags aan bestanden hangen zou de truc moeten doen.
Ik heb een stukje over tags gemaakt met Foobar, toentertijd voor Roon maar zal ook gelden voor andere programma's.
https://www.audioenzo.nl/meta-data-voor-roon/

Offline Robin

• Prijsvraag
  • *
« Reply #3 on: March 17, 2020, 17:17:59 pm »
Bedankt voor de tips mensen.

Ben rustig aan begonnen met het aanpassen van de tags wat nog al een klusje is.

Het werkt naar mijn idee wel stabieler. Bibliotheek op de Nas is beter en sneller aanspreekbaar via de upnp apps.
Groet,

Robin