Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Author Topic: Nik Bärtsch in LantarenVenster Rotterdam  (Read 2388 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Onder013

• Stereoforum Hero Member
  • The magic of the music is in the details
Nik Bärtsch in LantarenVenster Rotterdam
« on: December 09, 2018, 19:14:02 pm »
Zaterdag met mede-forumlid Martin!!! het concert van Nik Bärtsch beleefd.
Mensenkinderen en of het een belevenis was (en hij suddert nog steeds door).
Het was Voor deze groep de afsluiting van een wereldtournee waarbij de muziek van hun recente album Awase werd uitgevoerd.
Naast Nik Bärtsch op piano en toetsen bestaat de groep Ronin uit Sha op sax en bas clarinet, Thomy Jordi op bas-gitaar en Kaspar Rast op slagwerk.
De muziek laat zich moeilijk beschrijven. YouTube is your friend en ik kan je aanraden daar zeker eens wat te beluisteren.
Wat ik ook kan adviseren is om eens een concert te bezoeken in LantarenVenster. Als je geïnteresseerd bent in wat akoestiek in een zaal kan doen, biedt LantarenVenster een uitstekende gelegenheid.

https://www.youtube.com/watch?v=_-myiMTOkPU

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Offline Nb

Re: Nik Bärtsch in LantarenVenster Rotterdam
« Reply #1 on: December 09, 2018, 19:44:33 pm »
Wel heel erg mooi, alleen de eerste 4 minuten tarten mijn geduld.
Als je erbij bent is dat natuurlijk anders, dan word je in de sfeer meegesleept.
« Last Edit: December 09, 2018, 20:14:25 pm by Nb »
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Philips CD 608, Pioneer DVLX50 sacd/dvd, Quantis digitale radio tuner. BLS B11 Bluetooth.
Sennheiser HD 700. Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 931, albrecht dab+ radio.

Offline Onder013

« Reply #2 on: December 09, 2018, 20:21:19 pm »
Wel erg mooi, maar de eerste 4 minuten tarten mijn geduld.

Hahahahaha. Ik begrijp je, maar als je dat geduld wel kan opbrengen begint de muziek te leven. Juist het repeterende is voor mij fascinerend. Je wordt in een soort trance gebracht om plotseling voor een radicale wending of impuls geplaatst te worden.
Binnen de klassieken laat Henryk Górecki iets dergelijks horen. Luister eens naar zijn tweede symfonie. Anders maar ook het telkens weer terugkerende thema.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Offline Technative

• Marantz, Elac, Adam Audio, AudioQuest & bamboe!
« Reply #3 on: December 09, 2018, 20:48:00 pm »
Ook bij mij roept dit kippevel op, maar dan op een heel andere manier. Vreselijk... brr... het doet wat met je, dat zeker maar ik vind dit echt afgrijselijk...

Goed dat smaken verschillen en mooi dat jullie ervan genoten hebben!

Wat je zegt over akoestiek is zeker waar. Sowieso is het goed om een artiest live te bezoeken. Maakt de beleving alleen maar sterker!
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Offline Onder013

« Reply #4 on: December 09, 2018, 21:22:12 pm »
Ook bij mij roept dit kippevel op, maar dan op een heel andere manier. Vreselijk... brr... het doet wat met je, dat zeker maar ik vind dit echt afgrijselijk...

Goed dat smaken verschillen en mooi dat jullie ervan genoten hebben!

Wat je zegt over akoestiek is zeker waar. Sowieso is het goed om een artiest live te bezoeken. Maakt de beleving alleen maar sterker!

Het beste concert dat ik tot nu heb bezocht op dat van Jacques Brel na (maar dat is wel heel lang geleden). :)

Groetend,
Henk
Synergie:

Offline stereotypisch

• typisch typend stereotype... hoe typerend
« Reply #5 on: December 15, 2018, 00:10:43 am »
Mooi dat het zo een goed concert was!
Het is zeker mooie muziek, waar je ook wel een beetje voor in de stemming moet zijn, maar luister het toch regelmatig.
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<