Dank je wel mannen:
Ben je niet bang dat die plankjes gaan meetrillen met het laag ?
En ik heb nog steeds geen idee op welke manier, hetgeen je aan het maken bent, invloed gaat hebben op de frequentie gebieden die je noemt. Kans is bijzonder groot dat je dit al uitgelegd hebt en ik acht de kans even groot dat ik de vraag ook al eerder heb gesteld. :D
Wanneer dit zo is: sorry.
Gr. Hans
De plankjes gaan hopelijk niet mee trillen, ze worden aan alle kanten vastgeklemd, mede vanwege het luchtdicht maken. Er komen waarschijnlijk ook nog 1 of meerdere schotjes tussen. Verder is de kast zoals die nu aan de muur zit trilvrij en komt er nog een boel vul materiaal in.
No problem, de gehele linker en rechter zijkant worden latten/balkjes. De gehele onderkant ook. Dan nog twee kleine delen aan de bovenkant.
De latten/balkjes hebben een precieze afstand tot elkaar en er is een afstand van de latten tot het is en de van het compartiment betekent (deel golflengte). De energie die ‘gevangen’ wordt, wordt ongezoet in warmte door het dempings materiaal.
Hopelijk is t zo wat duidelijker.
lijmpistool
Alternatief (en misschien nog beter) is het toepassen van Blu-Tack. Het is een kneedbare en kleverige substantie die je ook weer kan verwijderen zonder dat het sporen achterlaat. Je vindt het in de kantoorboekhandel e.d.
Groetend,
Henk
Mmm goed idee die blu-tack. Wellicht een combinatie van beiden. Ik weet t nog niet.
Is het misschien een optie om zelf een mooi front te maken? Van hout bijvoorbeeld? Lijkt me fraaier dan dat stuk plastic terug te plakken...
Haha ik twijfel. Dat gaat weer een week duren dan [emoji13] Maar ik overweeg t wel inderdaad. T subje is best wel goed eigenlijk. T zou maar zo kunnen dat ie nog wel wat langer blijft of zelfs als tweede subje blijft. Doorzichtig papier om de gaten over te trekken, heb nog wel een plaatje hout liggen en kan zo wat pluggen scoren. Plaatje mooi zwart verven geen trilling meer van t subje.
Ik zal eens kijken [emoji2]
Sent from my iPhone using Tapatalk