Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Author Topic: Trafo platenspeler  (Read 2453 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maikel

• Stereoforum Hero Member
  • Musica Musica Musica
    • Maikel's stereo set
Trafo platenspeler
« Reply #15 on: August 24, 2021, 11:03:59 am »
Of je opent even de data sheet haha
Euhm het is dus 0.5A per 16V kant.
Beiden zijn tegengesteld aan elkaar (waarbij 0 het middelpunt is) en je kunt beide 16V dan (op de juiste manier!) aan elkaar knopen waarbij je 16V over elkaar hebt. Zelfde voltage met dubbel de ampere, dus 1 ampere. Dat moet wel genoeg zijn

Zou m dan wel snel aanschaffen want dit ja de laatste voorraad

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - stepup Ortofon  - Mitshubishi DA-P10 pre
- Digitaal: Raspberry pi2, LiFePO4wered3, Soekris dam1021 DAC
- Versterker: Unison research Simply two
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set link

Online Jan

• Senior Stereoforum Member
  • I Love the Stereoforum!
Re: Trafo platenspeler
« Reply #16 on: August 24, 2021, 11:54:59 am »
Dank je wel voor het zoeken. Kon het zelf ook niet vinden, heb op meerdere sites gekeken.
Heb je de trafo in China en omgeving gekocht. De primaire spanning op de trafo is 220 vac.

Kan zijn dat ik de Block printtrafo gebruik + het ontstoringsfilter in de link wat ik hierboven heb gegeven. Alleen de waarde van 40 uH kan ik niet vinden bij Conrad, wel 47 uH. Nu weet ik niet of ik die waarde kan gebruiken. Heb Kingpin ook een PB gestuurd met de vraag hierover en nog wat andere vragen. De Block printtrafo + ontstoringsfilter wil ik dan op 1 print monteren. Als behuizing heb ik deze in gedachten:
https://www.conrad.nl/p/kemo-g010-g010-universele-behuizing-135-x-95-x-45-kunststof-zwart-1-stuks-535347
Alleen zit ik nog naar de juiste bedrading te kijken, welke draaddikte, wel of niet getwist.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Atlas Equator bekabeling
AKG K702

Offline Onder013

• The magic of the music is in the details
« Reply #17 on: August 24, 2021, 13:47:22 pm »
2x15 V trafo's zijn beschikbaar via het www. In de specs van de draaitafel kwam ik zowel 15 als 16 V tegen. Als je 30VA neemt (1 A per uitgang) is dat fors over gedimensioneerd.
Verder vond ik deze: http://www.trafo24.com/Trafo-fuer-Modellbau-230V-/-16V-/-50VA
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Offline Maikel

• Musica Musica Musica
    • Maikel's stereo set
« Reply #18 on: August 24, 2021, 15:22:58 pm »
Mmmm wel vreemd dat ze zowel in 15 als 16 volt zijn uitgebracht. Omdat de draaitafel met wisselspanning gevoed word en de electronica met de fase de 24-polige motor aanstuurde denk ik persoonlijk dat een exact voltage wel belangrijk is.

In een apparaat dat met gelijkspanning gevoed wordt zit bijna altijd een module die een kleine overspanning opvangt en omzet n warmte. Een wisselspanning gevoede synchroon motor werkt denk ik anders.

Mijn blok trafo was 16V destijds die bijgeleverd was in ieder geval

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - stepup Ortofon  - Mitshubishi DA-P10 pre
- Digitaal: Raspberry pi2, LiFePO4wered3, Soekris dam1021 DAC
- Versterker: Unison research Simply two
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set link