News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Linn LP12 topic

Started by Joris, June 19, 2015, 09:37:29 AM

Previous topic - Next topic

Joris

Een schande  :D dat er hier nog geen Linn LP12 topic is.
Bij deze

Mijn deck:

Afromosia Plinth
NOS valhalla
Jelco tone arm
Nagaoka MP100
Trampolin Base 2

Onder013

Helaas is het om praktische reden uitgesteld, maar dan was er een altijd weer gezellige bijeenkomst geweest met Martin!!! plus zoon, Pass-ion en ik met twee draaitafels als gast:
De inmiddels flink van upgrades voorziene LP12 van Martin!!! inclusief de bamboe tweak.
De Linn Basik van zijn zoon
De Michell Orbe van mij met eveneens een aantal upgrades.

Het is zeker niet bedoeld als een review, maar veel meer om lekker over audio te kletsen en muziek te horen. Tussen de bedrijven door verkennen we de verschillen en mogelijkheden van diverse componenten.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

sebassie

Ik weet niet of dit het juiste topic is om te peilen wat een reële prijs is voor mijn LP12. Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Maar goed, ik overweeg dus om mijn LP12 te verkopen. Enerzijds omdat ik door drukte niet meer zoveel plaatjes draai. Anderzijds omdat ik het een vrij ingewikkeld en gevoelig apparaat vind. Of dat ook echt zo is, is een tweede, maar zo ervaar ik het. En ik heb geen interesse om zelf te leren hoe ik ‘m kan afstellen. Ervoor in de plaats komt dan een wat eenvoudigere en goedkopere draaitafel. Maar wat is ’n reële prijs voor de volgende draaitafel:

-   5 à 6 jaar jonge Majik LP12 met even jonge Akito arm (gekocht bij Concerto in A’dam)
-   Eikenhouten plint
-   Trampolin
-   Laatste versie Lingo voeding
-   Dan is er ook nog iets aangepast met het subchassis en/of armboard t.o.v. de standaard versie, maar ik weet niet meer precies wat. Moet ik nog even nakijken. Het is in ieder geval niet de Kore.
-   Uiteraard incl. alle dozen etc. etc.

Al met al een nieuwwaarde van tegen de 6000 euro. Ik dacht zelf aan een prijs van rond de 4000 euro. Wat denken jullie? Is dat haalbaar? Als ik er echt veel meer op moet inleveren, weet ik niet of het nog wel interessant is voor me). Ik zal vanavond trouwens een fotootje plaatsen.

Gr
Sebas
Audio Note Oto Phono SE Signature / Audio Note E-Lx / MHDT Pagoda / Auralic Aries / Manley Chinook / Linn LP12 + Lingo3 + Akito3 / Benz Micro Glider SL

Onder013

Wellicht dat Martin!!! iets kan zeggen over een reële prijs.

Gr,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Martin!!!

Quote from: Onder013 on January 21, 2016, 16:22:53 PM
Wellicht dat Martin!!! iets kan zeggen over een reële prijs.

Gr,
Henk

Geen idee, dat aangepaste sub chassis en armboard kan zomaar eens heel veel uit maken voor de prijs..........
mainly British stuff

sebassie

Nee, het was ook alweer niet zo'n dure vervanging. Jan van BB&G heeft - toen ik daar was - iets vervangen. Het was niet de Kore, want die vond ik veel te duur, maar iets van om en nabij de 300 euro. Ik kan de rekening helaas niet meer terugvinden...

Gr
Sebas
Audio Note Oto Phono SE Signature / Audio Note E-Lx / MHDT Pagoda / Auralic Aries / Manley Chinook / Linn LP12 + Lingo3 + Akito3 / Benz Micro Glider SL

Martin!!!

Met element (Benz Micro Glider SL) in goede staat denk ik een reële vraagprijs, check het anddrs even bij Jan Verlegh.
mainly British stuff

sebassie

Ik had nog beloofd fotootjes te posten 8)

Martin!!!

Waar is het Schotse vilt?
mainly British stuff

sebassie

In de doos. Ik gebruik n rendierleren matje van 47 Labs... Ooit in n gekke bui gekocht

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Onder013

Filmpje over hoe de LP12 wordt gemaakt. Leuk om te zien:

Synergie:

Martin!!!

Ik zie geen linkje Henk  :O of ligt dat aan mijn tablet  :huh:
mainly British stuff

Onder013

Quote from: Martin!!! on June 28, 2016, 22:23:17 PM
Ik zie geen linkje Henk  :O of ligt dat aan mijn tablet  :huh:

In het plaatje van YT staat een "play-icoon". Klik er op en het fimpje start (als het goed is).
Synergie:

Martin!!!

Op mijn laptap doet het filmpje het wel  :clapping: het zal wel aan mijn tablet liggen dan  :badday:
mainly British stuff