Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Author Topic: Vormt streaming het eindpunt van een ontwikkeling die met de fonograaf begon?  (Read 3422 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Cornelis1921

• Stereoforum Hero Member
  • Ik luister liever naar muziek...
Al mijmerend over de laatste ontwikkeling op het gebied van particulier thuisgebruik van muziek, als middel ter ontspanning en vermaak, vroeg ik mijzelf af of streaming niet het einpunt is van een ontwikkeling is die begon met de fonograaf, want toen konden particulieren voor hde eerste maal elders en op een eerder tijdstip opgenomen muziek zelf thuis ten gehore brengen, zeg maar reproduceren, en hiermee het tijdperk van de gereproduceerde muziek a.h.w. begonnen. Zijn wij nu aan het einde van die ontwikkeling gekomen?
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Offline Frank2

• Always trying to get the music better sounding
Voorlopig zeker maar er komt vast ook wat nieuws. Ik denk aan een gemakkelijkere manier om te streamen. Niet het gedoe met nas of drivers ed.  Of een opslag ter grote van den klein kaartje waar je 3 TB opzet en in de streamer stopt.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Online Onder013

• The magic of the music is in the details
Ik geloop er in dat de toekomst van muziekbeleving in de hoek van virtual reality gezocht kan worden. Muziek is beleving en noodzakelijkerwijs is daar apparatuur voor nodig om de content over te brengen. Het zal niet volgend jaar al zo ver zijn, maar er komt een moment dat je van de contant geniet zonder dat er apparatuur voor nodig is in de vorm zoals we die nu kennen. Weg met de luidsprekers, hoofdtelefoons, versterkers, streamers....

En toen werd ik weer wakker :)
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Offline Technative

• Marantz, Elac, Adam Audio, AudioQuest & bamboe!
Ik denk dat we steeds meer geintegreerde systemen zullen gaan zien. Integratie in de zin dat we multimedia (dus zowel audio als video) geintegreerd in woningen zullen krijgen, compleet met domotica. Geen televisie meer, maar gewoon video geprojecteerd op een wand (niet met een beamer, maar de hele wand is een interactief panel). Hetzelfde met muziek, verwacht ik: de woning wordt steeds meer bewust van aanwezigheid. Nu gebeurt dat bijvoorbeeld met thermostaten; is er niemand thuis dan gaat de thermostaat omlaag, maar als je bijna thuis komt dan gaat de thermostaat omhoog zodat het behaaglijk is als je er weer bent. Muziek gaat je steeds meer volgen, van kamer tot kamer. Dat kan nu al (Sonos en Bose bijvoorbeeld), maar die ontwikkeling gaat verder. Het zal even duren voordat dit ook een audiofiel kan behagen, maar in die hoek moet je het zoeken denk ik.

Tegelijk hoop ik dat er ook een retro-movement zal komen, want ik ben nog steeds zeer gesteld op CDtjes!
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Offline Siddartha

• Full Stereoforum Member
  • Emotion through sound
    • Ricky Gold music
De toekomst kijkt me iets als, je denkt aan bepaalde
Muziek en het wordt afgespeeld als je dat wilt. Geen fysieke dragers meer, alles in de
Cloud. En in je woonplek is in elke ruimte muziek zonder dat er fysieke weergevend zijn, wellicht bepaald soort muurversiering o.i.d. Niet meer afhankelijk een bepaalde plek om te luisteren...
PM7004 - SA7003 - ST7001 - DAC Magic - Mac Mini - Boston VS260 - Akai AS2000 & Shure M-447 - Samsung 40F6400 - Beyerdynamic DT-700 80Ohm - Canare LS - W&M coax & interlink - AQ USB

Offline John Wx

• Stereoforum Member
  • **
  • Terug naar de basis genieten van de muziek
Zolang er nog landsdelen zijn zonder stroom of weinig zullen er tapes cd's en zelfs 78 toeren gemaakt worden Cor

Dus dat overleven wij makkelijk  :)

Offline Jan

• Senior Stereoforum Member
  • I Love the Stereoforum!
Denk het niet. Nu zie je zelfs dat na de LP ook de cassetteband weer terug komt.
Voor mijzelf vind ik streamen een manier om nieuwe muziek te leren kennen, maar niet als vervanger van LP en CD. Heb albums op LP en/of CD welke niet op Spotify staat.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Atlas Equator bekabeling
AKG K702