Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Author Topic: Hoe zou jouw ideale set zijn samengesteld  (Read 17200 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline MAZ

• Senior Stereoforum Member
  • PLUK DE DAG...
Re: Hoe zou jouw ideale set zijn samengesteld
« Reply #30 on: May 08, 2015, 10:34:13 am »
@henk , als je toch aan dagdromen bent , waarom zet je dan een max budget aan je droom? als ik ergens over droom dan verbeeld ik me die dingen die ik niet kan kopen maar graag zou willen hebben als de mogelijkheid dat ooit toelaat...

dit is net alsof je over je eigen vriendin gaat dromen alleen met een iets mooier tiet en voller kont. :sleep:  ik noem dit niet bepaald en droom, dit is meer een zijdroom .

met de huidige droombudget  kan ik hier niet eens aan deelnemen... :E :E  en ik wil me droomset ook delen.hahahha
« Last Edit: May 08, 2015, 11:17:46 am by MAZ »
IN CONSTRUCTION

Online Onder013

• Stereoforum Hero Member
  • The magic of the music is in the details
« Reply #31 on: May 08, 2015, 11:07:30 am »
Open dan een draadje met "budget is no object".
Voor de meesten onder ons gaat dat helaas niet op :).
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Offline MAZ

• PLUK DE DAG...
« Reply #32 on: May 08, 2015, 11:15:27 am »
Open dan een draadje met "budget is no object".
Voor de meesten onder ons gaat dat helaas niet op :).

er  zijn dus blijkbaar budget dagdromers. hahahaha(mensen die dromen met een budget). ik zit nu thuis met een complete set waar ik nog geen 7 k aan heb besteed  dus ik hoor gewoon thuis tussen de gewone audiofiel.

maaroged als ik 15k uit zou besteden nieuw, dan zou het waarschijnlijk voor de vivid 1.5 gaan met een subje en een geintegreerd versterker van accuphase denk ik.
« Last Edit: May 08, 2015, 11:17:57 am by MAZ »
IN CONSTRUCTION

Offline Kingpin

• -
« Reply #33 on: May 08, 2015, 11:24:24 am »
"Mijn ideale set":

- NAS, en alles wifi (om bepaalde redenen, zal geen discussie starten).
- Streamer/Renderer als bron,
- Buizenpre met analoge volume regeling,
- Actieve speakers,
- Actief filter met goede dsp,

- Alle producten apart gevoed met goede batterij(unit),
- Naar gelang het aantal filterovergangen (afhankelijk van de hoeveelheid units) evenredig aantal klasse A versterkermodules,
- Liefst 2.1, een sub geeft zoveel meerwaarde t.o.v. alleen staanders, zeker wanneer deze naadloos is geïntegreerd.

Bovenstaande heb ik ooit eens verwezenlijkt maar door de grootte van het systeem absoluut waf onvriendelijk.
Set bestond toen uit:
- Goede cd speler (standalone streamer bestond toen niet),
- Luxman mosfet pre,
- Actief Linkwitz filters met instelbare fasecorrectie per overgang (zelfbouw),
- Actieve speakers (Celestion) met elk unit apart gevoed en versterkt (zelfbouw),

Als ik het nu dus opnieuw mocht doen dan zou ipv de cd speler een goede streamer spelen en de Lux zou een goede buizenpre worden.
Het actieve filter zou vervangen worden door een combi van goede pro DSP met actieve crossoversectie.

Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Offline Tompj

• Full Stereoforum Member
  • Simplicity is the soul of quality
« Reply #34 on: May 08, 2015, 11:33:33 am »
Interessante set en visie zo....

Geen buizen?

Cost no object zou voor mij zeker richting Audio Research ref set (pre en mono's) en Sonus Faber Aïda gaan. Setje old school monitors van Sonus Faber in de hoek voor de fun.

« Last Edit: May 08, 2015, 11:44:06 am by Tompj »
Sonus faber Guarneri Memento | Cayin A100T | Arcam FMJ BDP100 | NAD D1050 dac | Jriver

Offline MAZ

• PLUK DE DAG...
« Reply #35 on: May 08, 2015, 11:39:32 am »
Interessante set en visie zo....

Geen buizen?

Cost no object zou voor mij zeker richting Audio Research ref set (pre en mono's) en Sonus Faber Aïda gaan. Setje ols schoolmonitors van Sonus Faber in de hoek voor de fun.

dan mag je die hier neerzetten. :)
http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=184.0
IN CONSTRUCTION

Offline MAZ

• PLUK DE DAG...
« Reply #36 on: May 08, 2015, 11:40:31 am »
"Mijn ideale set":

- NAS, en alles wifi (om bepaalde redenen, zal geen discussie starten).
- Streamer/Renderer als bron,
- Buizenpre met analoge volume regeling,
- Actieve speakers,
- Actief filter met goede dsp,

- Alle producten apart gevoed met goede batterij(unit),
- Naar gelang het aantal filterovergangen (afhankelijk van de hoeveelheid units) evenredig aantal klasse A versterkermodules,
- Liefst 2.1, een sub geeft zoveel meerwaarde t.o.v. alleen staanders, zeker wanneer deze naadloos is geïntegreerd.

Bovenstaande heb ik ooit eens verwezenlijkt maar door de grootte van het systeem absoluut waf onvriendelijk.
Set bestond toen uit:
- Goede cd speler (standalone streamer bestond toen niet),
- Luxman mosfet pre,
- Actief Linkwitz filters met instelbare fasecorrectie per overgang (zelfbouw),
- Actieve speakers (Celestion) met elk unit apart gevoed en versterkt (zelfbouw),

Als ik het nu dus opnieuw mocht doen dan zou ipv de cd speler een goede streamer spelen en de Lux zou een goede buizenpre worden.
Het actieve filter zou vervangen worden door een combi van goede pro DSP met actieve crossoversectie.
das nou een echte visie met doel en gedachte er achter...complimeneten king... ga je dit redden binnen 15k?
IN CONSTRUCTION

Offline Kingpin

• -
« Reply #37 on: May 08, 2015, 15:24:24 pm »
das nou een echte visie met doel en gedachte er achter...complimeneten king... ga je dit redden binnen 15k?
Tja 15k ... zou net te doen moeten zijn, maar dan moet je wel deels zelf bouwen anders ga je het niet redden ben ik bang.

Als ik zo terug denk ... met de inflatie ...
Destijds, dan praat ik over pakweg 25 jaar geleden (oefff) koste alleen de speakers ongeveer 5500 gulden aan onderdelen, dan had ik nog het geluk dat mijn buurman houtbewerker was, die voor mij gratis de hele kast heeft gebouwd. Ik deed de electronica.
Dan kwam de Lux a 2k nog bij, en hetzelfde bedrag voor de cd speler.
Zou best kunnen met de huidige prijzen dat je dat niet meer gaat redden.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Offline Jan

• I Love the Stereoforum!
« Reply #38 on: January 29, 2018, 16:06:39 pm »
Mijn ideale set is een eenvoudige set, bestaande uit:
- versterker
- platenspeler
- CD speler
- luidsprekers
Niks geen poespas, zoals analoge of digitale toonregeling om de frequentie karakteristiek recht te krijgen. Mijn ideale set hoeft niet perfect te zijn, als het maar muziek maakt.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Atlas Equator bekabeling
AKG K702

Offline Nb

« Reply #39 on: January 29, 2018, 16:47:34 pm »
Mijn ideale set hoeft niet perfect te zijn, als het maar muziek maakt.

Daar kan ik me helemaal in vinden.  :-)
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Philips CD 931, Pioneer DVLX50 sacd/dvd, Pioneer PD-5700, Quantis digitale radio tuner. BLS B11 Bluetooth.
Sennheiser HD 700. Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 931, albrecht dab+ radio.

Offline chansig

« Reply #40 on: January 29, 2018, 21:55:01 pm »
Akoestiek aan laten passen en met het geld wat over blijft...zeg 10.000 euro een paar mooie zelfbouwspeakers kopen. Bv de Scan Speak vertigo (2000 euro oid 2e hands). Ik vind ze mooi om te zien en ben eigenlijk al jaren weg van het geluid van Scan Speak. Kijken of ik mijn vrouw zo gek kan krijgen om 6 losse subs in de kamer kwijt te kunnen.

Dan inversteren in een goede DSP (1000 euro ?) . Streamer ws de Sonos (omdat ik hem nu al heb en geen reden heb een andere te kopen..2e hands ws 250 euro oid), kabels gewoon normaal geen bijzondere zaken ( 250 voor alle kabels). En drie Crown versterkers (800 euro) voor de subs.

Afhankelijk van wat er overblijft zou ik voor (schatting) de 5000 euro die overblijft een dikke vette amp kopen waarbij ik me laat leiden door het uiterlijk. Dan denk ik bv aan een Pass, Audio Research, McIntosch.

Gr Hans

Mmmm....uiteindelijk zijn het de Dutch & Dutch 8 m speakers geworden. Van het weekend weer ergens wezen luisteren. Aparte ruimte, paar panelen, zelfbouw speakers, streamer met ARC. Bedrag onder de 2000 euro en een erg goed klinkende set. 1 van de betere die ik in de afgelopen jaren heb gehoord.

Dus akoestiek, aparte ruimte...en ws klaar met de set die ik nu heb.

Gr. Hans

Offline Nb

« Reply #41 on: January 30, 2018, 15:41:09 pm »
Ik ben ook een tevreden mens. Aanschaf van cd's dat gaat wel gewoon door. Qua set ga ik  pas weer wat aanschaffen als er iets stuk gaat. Luidsprekers en versterker pas ruim een jaar en anderhalf geleden gekocht, dus die  gaan het voorlopig niet begeven. Andere andere prioriteiten zoals o.a. het onderhoud van mijn bijna 40 jarige motorfietsje eisen mijn toekomstige vakantiegeld op.
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Philips CD 931, Pioneer DVLX50 sacd/dvd, Pioneer PD-5700, Quantis digitale radio tuner. BLS B11 Bluetooth.
Sennheiser HD 700. Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 931, albrecht dab+ radio.

Online Onder013

• The magic of the music is in the details
« Reply #42 on: January 31, 2018, 11:26:35 am »
Ook ik ben zeer tevreden over hoe ik muziek kan beleven via de set zoals die is.
Als ik een set heb gehoord bijvoorbeeld tijdens een M&G heb ik de gewoonte om op de terugweg me de vraag te stellen of ik wil ruilen: mijn set voor de zojuist gehoorde. Die vraag heb ik nog nooit met een volmondig "Ja" beantwoord. Niet omdat ik de perfecte set heb en dat het niets meer aan te verbeteren valt, maar wel omdat de set mij alles brengt wat ik mooi vind.

De "hoofdverantwoordelijken" voor die tevredenheid zijn naast ik zelf:
- de opstelling met ruimte rondom de luidsprekers
- luisterplek met ruimte tot de muur er achter
- redelijk goede akoestiek zonder panelen, etc
- het afstemmen van de componenten in de keten op elkaar
- bamboe verdeelblok
- de specifieke netwerk samenstelling voor streaming audio
- geduld en concerten bezoeken

Groetend,
Henk

Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Offline Joris

• Stereoforum Member
  • **
  • I Love Linn
« Reply #43 on: September 13, 2018, 13:58:10 pm »
Voor het bedrag 10-15K, zit ik al aardig richting de max (uitgaande van nieuwprijzen)

Offline Willem

• Prijsvraag
  • *
« Reply #44 on: March 05, 2021, 08:28:14 am »
Dat zou ik best willen, maar helaas mag ik van de fabrikant de naam van de luidsprekers niet op een forum zetten.
Het is een wondere wereld, de hifi-wereld.