Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Author Topic: Hi-fi tijdschriften  (Read 6063 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Jan

• Senior Stereoforum Member
  • I Love the Stereoforum!
Hi-fi tijdschriften
« on: April 25, 2015, 18:16:30 pm »
Welke Hi-fi tijdschriften in het Nederlands, Duits en Engels zijn het waard om gelezen te worden en waarom?
Verzonden vanaf mijn Nokia Lumia 520
Rega Brio, Rega Apollo CDP, Rega Fono MC
Pro-Ject Perspective met Benz Micro Glider M2
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Atlas Equator bekabeling
AKG K702

Offline Frank2

• Stereoforum Hero Member
  • Always trying to get the music better sounding
Re: Hi-fi tijdschriften
« Reply #1 on: April 25, 2015, 18:58:27 pm »
O.a. blad audio dat lees ik graag heb altijd het idee dat dit tijdschrift enigzinds neutraal bericht.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Offline Onder013

• The magic of the music is in the details
« Reply #2 on: April 25, 2015, 21:09:18 pm »
StereoPlay (Duits):
veel reviews en nieuws over apparatuur. Heel interessant zijn de besprekingen van muziek van diverse genres en op diverse formaten.
Audio (Duits):
Lijkt qua inhoud veel op StereoPlay; wellicht iets populairder geschreven
LP magazin:
veel reviews en nieuwtjes over draaitafels. Ook hier vele tips voor muziek, uiteraard op vinyl
EinsNull:
veel reviews en nieuwtjes over digitale apparatuur zoals streamers, dac's, etc. Ook hier vele tips voor muziek, maar dan uiteraard als (hires) download
StereoPhile (Engels):
nieuwtjes en reviews van apparatuur waarbij dieper ingegaan wordt op techniek en technologie. Geeft goed achtergrond informatie
Stereo (Duits):
een beetje dezelfde inhoud als de eerder genoemde Duitse bladen, maar men gaat dieper in op de techniek.

StereoPhile en stereo zijn mijn favorieten.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Online Jan

« Reply #3 on: April 26, 2015, 11:41:05 am »
Lees dat vooral de Duitse tijdschriften positief worden ontvangen. Hoe zit het met de Nederlandstalige tijdschriften?
Atlas Equator bekabeling
AKG K702

Offline Technative

• Marantz, Elac, Adam Audio, AudioQuest & bamboe!
« Reply #4 on: April 27, 2015, 10:44:36 am »
Ik krijg via m'n abno bij hifi.nl het blad FWD, maar daar word ik niet gelukkig van. Leuk leesvoer voor op het toilet, maar niet echt serieus te nemen qua reviews wat mij betreft. Soms wel aardige dingen, maar niet echt hoogstaand qua testwerk. Wat wel leuk is, is dat ze ook andere elektronische apparatuur testen, zoals TVs, telefoons, enz...
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Offline Onder013

• The magic of the music is in the details
« Reply #5 on: April 27, 2015, 16:21:46 pm »
Lees dat vooral de Duitse tijdschriften positief worden ontvangen. Hoe zit het met de Nederlandstalige tijdschriften?

Qua onafhankelijkheid heb ik in het algemeen minder vertrouwen in nederlandse dan in een aantal buitenlandse tijdschriften.

HiFinews (engelstalig) is zoals ik het ervaar een onafhankelijk blad met goede reviews en waar men ook wat dieper in gaat op techniek

Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Offline Sultankat

• Prijsvraag
  • *
  • "Leven en laten leven"
« Reply #6 on: May 26, 2015, 08:28:55 am »
Image Hifi (in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden gewoon Duits) is een erg goed, dwz ook kritisch, tijdschrift. Ook een erg mooie uitgave qua lay-out.
Accuphase E-470 | Accuphase DP-510 | Squeezebox Touch + Teddy Pardo TTouch | Usher CP-8571 Diamond
Accuphase SLC-10 XLR interconnects | Siltech 330L Classic Anniversary ls kabels | Stereolab XV Ultra s/pdif | Furutech FP-Alpha 3 & FP-3TS20 | Vibex Reference 6 Rhodium
Tabula Rasa

Online Jan

« Reply #7 on: April 01, 2018, 13:22:28 pm »
Via de bibliotheek leen ik HVT. Vind het geen kwaliteits tijdschrift. De artikelen zijn zeer oppervlakkig, er zit geen diepgang in. Laatste tijd hebben ze ook regelmatig artikelen over audio in een auto. Maak daar een aparte tijdschrift van en benut de ruimte voor muziek bespreking op zowel CD, LP, enz. Dat mis ik nu.
Atlas Equator bekabeling
AKG K702

Offline Nb

« Reply #8 on: April 01, 2018, 19:49:20 pm »
 :goodposting:
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050, Philips, Cd 753 Pioneer DVLX50 sacd/dvd, BLS B11 Bluetooth adapter,
Yamaha TX 530.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 723, albrecht dab+ dingetje.