Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Author Topic: Het Elac topic  (Read 17453 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Online Frits Denon

• Full Stereoforum Member
  • HiFi is emotie
Re: Het Elac topic
« Reply #75 on: July 19, 2021, 21:17:39 pm »
Nieuws van Andrew Jones:

It is with great excitement that I announce the next chapter in my life and career. After a fun and fulfilling 6 years with ELAC I have left to pursue a fantastic opportunity that has presented itself.
More details will follow in due course.
I leave behind at ELAC friends that came with me and new friends I made, and a team that has great talent and a bright future.
I am very grateful to have been a part of the amazing success that everyone achieved. It was an amazing experience.
I now look forward to new adventures, new designs and interesting times!
Mooie spullen van Scott, Hepta, Denon, Kenwood, Sony, Rel en Elac.

Offline Nb

• Stereoforum Hero Member
« Reply #76 on: July 20, 2021, 18:51:51 pm »
Ik kwam tijdens het internetstruinen het volgende tegen:
https://audio-creative.nl/recensie-2/elac-4pi-plus-2-supertweeter/

Lijkt me ook wel interresant, om uit te proberen.
Ik lees op een ander forum lovende dingen over een soort supertweeter (Harmonizer)
Wel een prijzig experiment.

https://www.hansaudio.nl/product/elac-4pi-plus-2/
« Last Edit: July 20, 2021, 18:58:35 pm by Nb »
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Philips CD 608, Pioneer DVLX50 sacd/dvd, Quantis digitale radio tuner. BLS B11 Bluetooth.
Sennheiser HD 700. Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 931, albrecht dab+ radio.

Offline Onder013

• Stereoforum Hero Member
  • The magic of the music is in the details
« Reply #77 on: July 20, 2021, 19:09:54 pm »
Ik kwam tijdens het internetstruinen het volgende tegen:
https://audio-creative.nl/recensie-2/elac-4pi-plus-2-supertweeter/

Lijkt me ook wel interresant, om uit te proberen.
Ik lees op een ander forum lovende dingen over een soort supertweeter (Harmonizer)
Wel een prijzig experiment.

https://www.hansaudio.nl/product/elac-4pi-plus-2/

Een flinke periode heb ik de 4pi tweeters in mijn set gehad. De Elac 4pi's zijn geen supertweeters: van een supertweeter loopt het frequentiebereik boven het te doen gebruikelijke bereik (circa 20.000Hz) van een tweeter uit. De 4pi's doen dat niet, maar hun bijdrage zit in het 360 graden afstraal gedrag. Dat doen ze uitstekend en is merkbaar aan de ruimtelijkheid van het geluidsbeeld.
De reden waarom ik ze heb weg gedaan is dat de ruimtelijkheid ten koste ging van de plaatsing. Deze werd wat diffuus en ook de detail weergave werd wat minder precies.

De volgende eigenaar was er heel blij mee om zijn megaruimte wat meer te vullen.

Het blijft natuurlijk een zaak van proberen.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Online Frits Denon

• HiFi is emotie
« Reply #78 on: July 20, 2021, 19:51:22 pm »
Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Bij de Elac speakers met type 3, of nog beter type 5, tweeter gaat het frequentiebereik al ver boven het menselijk gehoor uit. Dus de super tweeter is eigenlijk al ingebouwd.

Een rondstraler kan wat toevoegen, maar dat heeft inderdaad een heel ander effect en zal ook sterk afhankelijk zijn van de akoustiek van de luisterruimte.

Zal bij een speaker met een conventionele tweeter zeker wat toevoegen.

Online Frits Denon

• HiFi is emotie
« Reply #79 on: August 18, 2021, 19:54:56 pm »
Iemand hier al ervaringen met de UB's en de Unifi's?

Online Frits Denon

• HiFi is emotie
« Reply #80 on: August 19, 2021, 20:11:54 pm »
Verder hier even melden dat bij de CL 330 Ambiente hier nu een ESP2040 toegevoegd is voor de laagste regionen. Dat maakt het plaatje wel compleet.

Naast de 249.3 is het geluid van de monitoren iets puntiger, maar het blijft een erg mooie weergave. Als je geen vergelijk met vloerstaanders zou hebben, zoals ik die nu heb, dan mis je in mijn ogen helemaal niks.

Maar de 249.3 doet het toch net even mooier. Mid/hoog is mooi breed en diep. Laag is strak.

Zal ook te maken hebben met de uitslag van de woofers. De Ambiente maakt flinke uitslagen. In de poort een complete storm! Dat is bij de 249.3 niet het geval.